REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Data aktualizacji: 30.10.2024

www.funkcjonalnegadzety.pl

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

Sklep www.funkcjonalnegadzety.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu, tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.funkcjonalnegadzety.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.

Każdy Usługobiorca, z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.funkcjonalnegadzety.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:

  • ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
  • ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
  • ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
  • ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

§ 2

DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  • FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.funkcjonalnegadzety.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
  • KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  • KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  • PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  • REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
  • SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.funkcjonalnegadzety.pl.
  • SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Marcin Przybył, prowadzący działalność nierejestrowaną, działający pod adresem zamieszkania oraz korespondencyjnym: Wola Jedlińska 23, 97-561 Ładzice, Polska, numer telefonu: +48 882 654 037, działający pod adresem strony internetowej www.funkcjonalnegadzety.pl.
  • UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
  • ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
  • CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.

§ 3

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

  • Sklep www.funkcjonalnegadzety.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem Internetu.
  • Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski. Zdjęcia oraz opisy produktów przedstawiają ich rzeczywisty wygląd i cechy użytkowe. Rzeczywisty kolor produktu może jednak nieznacznie różnić się od tego, który wyświetla się na ekranie urządzenia użytkownika z powodu ustawień monitora.
  • Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
  • Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena obecna na stronie Produktu nie zawiera kosztów dostawy, które pokrywa Klient.
  • Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.funkcjonalnegadzety.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
  • Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.

§ 4

ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia zgodnie z § 3 pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
  3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
  4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
    • potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
    • formularz odstąpienia od umowy,
    • niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
  5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu.

§ 5

SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    • płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.
  2. Płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności HotPay.
  3. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności HotPay, Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. System HotPay umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej, Blik lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
  4. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 2 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
  5. Podczas składania zamówienia Klient otrzymuje podsumowanie, w którym wskazana jest całkowita kwota do zapłaty, obejmująca cenę Produktu, koszt dostawy oraz wszelkie naliczone podatki, o ile mają zastosowanie. Ostateczna kwota do zapłaty zostanie wyraźnie wskazana przed finalizacją zamówienia.

§ 6

KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

  1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
  2. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
    • Czas kompletowania Produktów wynosi 24 godziny (dni robocze).
    • Dostawa Produktów przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym, tj. 2-5 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
  3. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem InPost lub firmy kurierskiej.

§ 7

REKLAMACJA PRODUKTU

Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową.

Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.

Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę jest dłuższy.

Zgłoszenie reklamacji oraz powiadomienie o braku zgodności Produktu z umową można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@funkcjonalnegadzety.pl.

W zgłoszeniu (pisemnym lub elektronicznym) należy podać jak najwięcej informacji dotyczących reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Uzupełnienie tych informacji ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

Dla oceny niezgodności Produktu z umową Konsument zobowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy. Sprzedawca odpowiada za koszt odbioru Produktu od Konsumenta.

Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego oraz pełnej dokumentacji reklamacyjnej. Termin ten liczony jest od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał kompletną dokumentację dotyczącą reklamacji.

W przypadku nierozpatrzenia reklamacji Klienta będącego Konsumentem w terminie 14 dni od jej zgłoszenia reklamacja jest uznawana za uwzględnioną.

W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:

  • pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
  • obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta,
  • w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta – zwraca pełną cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. Konsument zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu Produktu do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.

Odpowiedź na reklamację jest przekazywana Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku, np. w wiadomości e-mail lub SMS.

§ 8

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może odstąpić od niej bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
  2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  3. Klient może zwrócić towar za pośrednictwem paczkomatu InPost, po wcześniejszym ustaleniu z Sprzedawcą. W takim przypadku Sprzedawca wskaże odpowiedni paczkomat do zwrotu oraz udostępni kod nadania.
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres zwrotów: Wola Jedlińska 23, 97-561 Ładzice, Polska. Możliwy jest również zwrot za pośrednictwem paczkomatu InPost po wcześniejszym ustaleniu szczegółów ze Sprzedawcą.
  5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  6. Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu. Zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  7. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  8. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania.
  9. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy, chyba że Sprzedawca udostępni kod nadania do paczkomatu InPost, co pozwala na bezpłatny zwrot towaru.
  10. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia) objął Produkt w posiadanie.
  11. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadku umów dotyczących towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  12. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.

§ 9

RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej, jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
  2. Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
  3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.

§ 10

WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Świadczenie Usługi Elektronicznej, określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu, przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
  2. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
  3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
    • komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
    • dostęp do poczty elektronicznej,
    • przeglądarka internetowa,
    • włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
  4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

§ 11

REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@funkcjonalnegadzety.pl.
  2. W wiadomości e-mail należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
  3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
  4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny sposób podany przez Usługobiorcę.

§ 12

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep są zgodne z prawem polskim.
  2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
  4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
  5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której zadaniem statutowym jest ochrona konsumentów.
  6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.